Rabu, 7 September 2011

I'm Orkid crazy!!




Orkid oh orkid!! Sejak bila nie aku berminat gan orkid?? Hehehee…dah lama dah…tapi dulu minat tengok jer, dulu suka tengok mak aku, arwah makcik aku tanam orkid. Bila teman mak aku pergi kedai bunga kompem orkid yang paling menarik perhatian aku. Kalau dulu masuk pameran bunga aku hanya minat klik2 amik gambar orkid jer. Kagum sgt gan bunga orkid ni. Kali nie aku try tanam orkid tanpa bantuan orang tuaku. Harap-harap xkojol kehehe…

Untuk permulaan aku try beli 6 anak orkid yang berlain jenis. 3 jenis Vanda yg berlainan kaler. Phalaenopsis Hybrid, Red Monopodium dan Cattleya. Nama pun hebat sangat sehebat pokoknya yg jarang-jarang berbunga tu. Nak sebut pun tergeliat lidah kot. Dengan Xcitednya aku terus membeli pasu, arang & hampas kayu. Weiiii….

Nielah dia 6 anak pokok orkid yg aku TERbeli sebab TERpikat kat pameran bunga Floraria Putrajaya. Terbang aku RM100. Harap-harap pokok orkid aku ni bley hidup sehingga mengeluarkan bunga. Insyallah.





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...